2013. február 10., vasárnap

Human - demo

Vak vezetne világtalant típusú helyzet állna elő, ha valamilyen információval kéne szolgálnom a Human (vagy "The Human"?) nevű bandáról (közben megérkeztek körünkbe a látók). Az eddigiekhez képest még kevesebbet tudhatunk meg, hiszen még a számok címei sem ismertek (már ezeket is tudjuk tőlük). Stílusuk egyfajta ősi EBM (Electronic Body Music), amely talán leginkább a korai Front 242, vagy például a Pouppée Fabrikk hangzásvilágával mutat rokon vonásokat. Valamilyen számomra ismeretlen ok miatt az ilyen fajta muzsikát játszó együttesek itthon előnyben részesítették az idegen nyelvű narrációt (hiszen szigorú értelemben véve itt nem ének egészíti ki a zenét). Utóbbi alól azonban üdítő kivételt képez a Human. Bár alapvetően szeretem ezt a műfajt, de azt azért fontos megjegyezni, hogy az alkalmazott zenei eszköztár meglehetősen kötött, és azok számára, akik nem hallgatnak ilyet, emiatt eléggé monotonnak is tűnhet. Bizonyára mindenkivel előfordult már, hogy a volt szerelmével összefutva, egyszer csak azon kapta magát, hogy azon tűnődik, vajon a múltban mi volt az, ami tetszett a másikban. Valahogy így voltam én is a Human zenéjével, ami, ha nő lenne, akkor a vele kapcsolatos vadabb emlékeket az Állj ki mellettem, míg a lágyabb hangulatokat a már külön szereplő track idézné fel bennem (hiszen ez eltér a többitől).
                                       Human - demo by Gabor Gabor on Grooveshark És még egy, amiről nem tudható, hogy valójában ki is az előadó...

9 megjegyzés:

  1. Ez nagyon hajaz a korai O.C.T.S-re vagyis a Cold Shower-re!! Biztos a nevük!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Ndm!

      Valóban hajaz, de szerintem ez nem Out Cold the Shower. Nem megsérteni szeretném az említett együttest, de a Human valamivel komplexebbnek, kidolgozottabbnak tűnik, mind a zenét, mind pedig a szöveget illetően.
      Van valakinek vajon Cold Shower demója? (még a Cd-jük előtti időkből).

      Üdv,
      G.

      Törlés
    2. Üdv G.!
      Nemhiszem,hogy sértésnek vennék!:)Igen elég kidolgozott-lenne ha ez volna a demó,bár hallotam már olyan zenekarrol aminek a demója jobban sikerült mint a kiadott First lp!
      De kétséget kizárva nagyon hasonlóak a hangok,ritmusok,loop-ok!
      Annak ideén már nememlékszem hol és ki irta egyik fórumon,hogy jó-jó az octs kiadott lemeze de a demója sokkal jobb,ja és hogy neki megvan,rá is irtam de azóta se jött válasz!Ugyhogy valószinüleg létezhet demó,bár ez nem bizonyiték rá!!

      Törlés
  2. Sziasztok! Egy közösségi oldalon keresztül hívták fel a figyelmemet erre a bejegyzésre. Ha megengeditek, akkor szolgálnék néhány információval az ide kiposztolt zenékkel, és a dalok előadóival kapcsolatban. A HUMAN együttest két tag alkotta 1990 és 1992 között: Vincze Szilárd ("Szityó") - billentyűk/szintetizátorok/programozás/hangok/vokál/ének, valamint jómagam: Simon Zsolt ("simi") - ének/vokál/billentyűk/dobgép. Kezdeti időkben 2 koncertünk is volt a veszprémi Ifjúsági Parkban (1991. november 26-án, és 1992. július 14-én). Az 1992-esről még kazetta formájában felvételt is készítettünk anno (MC és VHS ormájában)... A SoundCloud-on hallható dalok az alapító: Vincze Szilárd ("Szityó"), és az unokaöccse Czicza Dániel (Dani, "Daniel23") által 1993-tól működtetett formáció demo felvételei hallhatóak kizárólag. Ezek egy része nekem is megvan - szalagon, kicsivel jobb minőségben. Ezek készítési dátumai 1993-1996 közötti időkre datálhatóak, és az éneket elsősorban a Szityó produkálta, a Danié a vokál része, míg a gépiesített alapokat a Dani számítógépe adta, és a Szityó FM és PCM szintijei, valamint a Szityó gitárjátéka egészítete ki. Akit érdekel még pár ritkaság, itt hallgathat meg olyan HUMAN dalokat, amelyeket 1990 és 1992 között készítettünk, esetleg a koncertjeinken is elhangzottak - https://soundcloud.com/zsoltsimon/sets/human-7 - köztük olyan 'slágerek', mint az örök EBM darab "Nézd", vagy az instrumentális "Harem", valamint egyéb csemegék. A facebook oldalamon találtok koncert plakátokat is (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151114352945764&set=a.10151114352750764.429268.147079665763&type=1&theater) pl.! Köszönöm az elolvasást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Esetleg azt a bizonyos koncert felvétel nem lehetne megosztani vmilyen formában?

      Törlés
  3. Sziasztok,

    nekem 1996-ból vannak meg a következők (mp3): "mélység", "egyedül vagyok", "segítség" (2 változatban) és "erőteljes üvöltések" (szintén 2 változatban).
    Üdv.

    Czicza Dani

    VálaszTörlés
  4. Kedves egykori Human tagok!

    Örülök, hogy nem vesztetek el! Legfőbb ideje, hogy akkor kikerüljön minden az oldalra, ami Nálatok fellelhető. Simon Zsoltnak üzenem ily módon is, hogy én jeleztem neki az Arckönyvön keresztül, és köszönöm neki, hogy válaszolt. Nem voltam teljesen biztos benne, hogy azok a felvételek egyértelműen az itt szereplő Human-hez tartoznak. Bár két ugyanolyan elnevezésű és stílusú zenekar előfordulásának esélye relatíve kicsi.
    A meglévőkhöz vannak számcímeitek? Zsolt említette, hogy valami neki jobb minőségben van meg. Akkor lecseréljük, ha elküldi.

    Üdv és előre is köszi!

    Gábor

    VálaszTörlés
  5. Szia Gábor,

    beszélek a Szityóval (fő tag), hogy neki mi van értékelhető minőségben. Az itt fent lévő számok sorrendben:

    Human 1 = gondok
    Human 2 = vízsugár (rmx)
    Human 3 = állj ki mellettem!
    Human 5 = ne rohanj el!
    Human 6 = nagyságrend
    Human 7 = vízsugár

    Human 4 legjobb tudomásom szerint NEM Human! Én nem ismerem legalábbis :-)))

    Üdv.
    Dani




    VálaszTörlés
  6. Ezek nekem is kellenének.... Nem halottam má 20 éve ezeket a számokat... Sőt jó lenne el a youtubera is feltölteni régi fotókkal.... Nem Dani? Üdv Bandy

    VálaszTörlés